Pagini

joi, 13 iunie 2013

Gandurile lui Zoe

Ploua teribil in dimineața asta.Tunetele o trezira pe biata Zoe.Isi ridica încet capusorul de sub plapuma greoaie si se uita pe geam nedumerita.Se intrista gandindu-se ca o sa se ude iar la picioare.Cizmele sigur le lua tatuca,el e mai harnic...se trezi de dimineața sa ducă oile la păscut si sigur le lua..aham.."Sa vedem ce faci tu acum Zoito ca nu ai fost in stare sa te scoli înaintea tatucai si ai sa ingheti de frig azi!"..așa se dojeni ghemotocul asta de fetița,cea mai mică din 8 frați.Nimeni nu si-a mai dorit-o,mămuca o certa si o blestema in fiecare zi,frații mai mari își băteau joc de ea,numai tatuca era de partea ei si avea grija sa ii spună rugaciunea in fiecare noapte.Isi lipi nasul carn de geamul rece ca si cum ar fi vrut sa se trezeasca de-a binelea..Desena cu degetelele pe geam o fetița."Ce-as vrea si eu sa fiu așa o fetița importantă ca tine..sa am si eu lucr'soarele mele si pantofii mei si patul meu".Sari repede de pe scaunel sa se îmbrace si sa ducă laptele in sat.Asta era treaba ei si o făcea întotdeauna așa cum o învata tatuca.Dupa ce termina se ducea la școala.Tare mult ii mai plăcea aici.Nu era ea prea desteapta dar nu își putea lua ochii de la d-na invatatoare."E așa frumoasa si desteapta de parca D-zeu a iubit-o întâi pe ea si apoi pe restul lumii."Într-o zi se duse sa ii ducă laptele d-nei Maria si înainte sa strige la poarta mai zabovi un pic, poate, poate mai vede ceva interesant.Auzi câteva zgomote ca de sticla spartă si apoi o auzi pe d-na cum plângea si alerga prin curte cerând indurare de la "nebunu'de bărbasu' ".Lasa sticlele la poarta si fugi cât o ținu picioarele.Se opri pe dealul din fata casei si incepu sa planga."Biata d-na ,degeaba e desteapta ,tot ca mama si tanti Rodica trăiește...auzi,tu, nenorocitul sa o bată pe buna mea d-na.Daca îl prind ii rup o mana,așa cum făcu tatuca cu nea Costel cizmaru!Da da..așa fac!!da' nici ca ma mai duc la școala..imi-e rușine , sigur m-a văzut..si de ce sa ma mai duc...știu sa scriu si sa citesc ..ajunge..tot ca mămuca  ajung..mai bine învăț sa fac mâncare si sa cos .. macar nu mi-oi lua bătaie"Si de atunci nici ca s-a mai dus..A rămas acasă sa învețe de mică sa fie harnica, așa cum voia mamuca.Rareori,visa la unghiile roșii,la ciorapii  de matase si rochiile vaporoase ale d-nei Maria..Dar ce folos..nimeni nue special  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu