Pagini

luni, 8 aprilie 2013

In tara minunilor

Intodeauna am simtit o indignare fata de cei care plecau din Romania in alte tari precum Italia,Spania pentru a face bani ca sa isi ridice o casa sau sa isi cumpere o masina..motive care ,din punctual meu de vedere,nu necesita efortul.Si spun asta pentru ca am vazut cat de schimbati se intorc de acolo..ca si cum si-ar lasa fericirea..bucuria intr-o statie de tren din tara respectiva.
Dar cum niciodata sa nu spui niciodata este un adevar universal valabil uite ca mi s-a intamplat si mie.Am lasat in urma tara in care cuvantul 'ou' are mai multe variante de transcriere ce vor fi acceptate de Academia Romana neavand alta optiune sau in care functionarii publici isi iau mai multe pauze decat copiii de la gradi.Si am ajuns in tara cu mai multe nume dar aceeasi regina de ceva ani buni..Regatul Unit al Marii Britanii,Marea Britanie,Anglia..pana si numele te pune parca la respect..nu?Eu,de fel sunt un pic reticenta la schimbari..imi iubesc culcusul asa cum o face un caine zgribulit si nu support sa traiesc dupa reguli..dar ce sa faci..?Trebuie sa te adaptezi..spe binele tau..al copiilor..al familiei..Si uite asa ma zbat de cativa ani,dau din coate,imi bulbuc ochii in batista(sa nu ma vada lumea) si incerc sa inteleg de ce dracu au simtit englezii nevoia sa fie pe invers.Am si cateva exemple..nu pentru ca as fi eu vreo ciudata careia ii place sa faca listute cu tot felul de chestii in fiecare sertaras din creier..ci pentru ca ..trebuie sa recunosc ca nu inteleg..De ce Rexona e Sure,Opel e Vauxhall,Elseve e Elvive..si mai sunt cateva dar mi se bloca sertarasul..Si bineinteles marea intrebare ..de ce au simitit nevoia sa puna volanul pe dreapta..?Cand toata Europa conduce..normal..ca omu'..pe stanga..zici ca e ca in bancul cu iepurasul isteric in care toata lumea mergea pe contrasens.
De ce o tara cum e Anglia(chiar daca vremea e de tot rahatul) prefera sa faca o campanie impotriva turistilor..intr-adevar,mai mult a celor est europeni..si sa afirme ca mai bine nu ai veni decat sa vi la ei..?
Totusi...din fapt in fapt..englezii nu sunt chiar asa de diferiti de romani..nu e asa o mare diferenta intre o anticampanie si una inexistenta nu?..sau..santurile din Romania sunt inlocuite cu Trafalgar Square pentru cei cu bucurii la paharel..
Si uite asa duc eu lupta asta interioara cu tara minunilor si mai bag un element la sertarel..norocul meu ca sunt o mamica cu norma intreaga(adevarul e ca suna mai frumos full time mom) si nu prea am timp sa innebunesc...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu