Pagini

vineri, 3 mai 2013

Despre oameni..

Niciodata in viata mea nu am catalogat pe nimeni in functie de culoarea pielii sau din ce colt al lumii vine.Si in naivitatea mea absurda am avut aceleasi asteptari de la ceilalti.Este o calitatea sau un defect?E o chestie pe care o castigi prin educatie sau e intr-un fel bine asezata in genele tale?
In cazul meu ..nu e nici una din situatii..asta pentru ca sunt tiganca..rrom ..sau ce denumire pompoasa le-au mai dat-o in utlimul timp.Parintii mei sunt amandoi tigani..la fel si bunicii mei..Suntem trei surori..niciuna dintre noi nu s-a casatorit cu cineva de aceeasi etnie..nu stiu daca are vreo relevanta..dar asta e realitatea..
Nu pot spune ca am avut vreodata piedici din punctul asta de vedere..am fost un copil cuminte si printe primii din clasa, la scoala.Nici cand am crescut si am ajuns la universitate nu m-a aratat nimeni cu degetul 'uite-o si pe tiganca asta'.Am afirmat intodeauna daca m-a intrebat cineva si am spus-o fara nici o urma de rusine daca am simtit o oarecare curiozitate.
Cu toatea astea nu sunt genul de tiganca 'traditionala'.Am fost crescuta diferit de dogmele tiganesti..nu m-a invatat nimeni sa fiu supusa barbatului sau sa port doar fuste lungi si colorate.Am fost si sunt o femeie foarte independenta.Copiilor mei nu le aduc aminte in fiecare zi de unde provin nu pentru ca le-as ascunde asta,dar fiind romani in Anglia e deja destul de mult ,penru varsta lor ,de inteles.
Am inceput sa scriu despre subiectul asta pentru ca,de curand am rasfoit blogul unei cunoscute femei in domeniu, in care isi exprima indignarea fata de un grup de rromi pe care l-a intalnit la ambasada si care miroseau foarte urat.Acum as fi curioasa sa o intreb daca ar fi intalnit romani sau moldoveni de-ai ei de peste Prut ar mai fi deschis acest subiect?Oare nu exista in lumea asta romani,englezi,chinezi care put?Sau care fura?Sau care dau in cap,sparg case si alte idiotenii pe care le fac doar o parte din tigani..De ce oare faptul ca e o moldoveanca ce a studiat in Romania, nu a facut-o sa fie open-mind in privinta oamenilor din jurul ei?De ce tocmai cineva ca ea..?Am mai citit ca e cetatean roman de ceva timp si as vrea sa o intreb daca 'rrom' ar fi provenit de la Romania ar mai fi aplicat pentru cetatenie?
Nu am de gand sa schimb nimic in conceptia nimanuia..e un stereotip mult prea adancit in felul lor de a fi..nimeni nu vrea sa aiba de-a face cu tiganii..Dar sunt unele situatii in care cel aratat cu degetul,arata cu toata mana si nu ma pot opri sa intreb de ce frate?Tu esti mai cu mot..?
Cand am plecat din Romania am sperat ca o sa intalnesc oameni diferiti de noi..care o sa ma uimeasca..nu o sa ma socheze..Credeti ca din cauza tiganilor nu ne vor englezii?Oare nu au si ei tiganii lor care sunt mult mai greu de controlat decat ai nostrii..?
Ce altceva as mai putea spune..?Sunt tiganca si nu sunt nici mandra dar nici nu-mi e rusine cu asta..si credeti-ma pe cuvant ..nu put!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu